Reacties

  1. roland zegt

    Boeiende probleemkleuring. Eerst gaat over “geluid”, dan over “lawaaierige auto” en op het einde over “verplichte invoer van luidsprekers bij elektrische auto’s”.
    De afkeer van de schrijver druipt ervan af, alsof elk geluid de volksgezondheid bedreigt.

    Dan volgt: “een handschoen die gaat trillen als er een object in de buurt komt … de introductie van de handschoenen ongetwijfeld goedkoper dan aanpassen van elektrische auto’s.”
    Die handschoen moet nog ontwikkeld worden, maar de schrijver weet nu al dat deze “ongetwijfeld” goedkoper is. Mag het iets minder glazen bol turen?

  2. Hans Rood zegt

    Niet elk geluid is lawaai! Fietsers vertrouwen nu eenmaal op hun gehoor. Bij hoge snelheid hoor je de banden, bij lagere snelheden zal een zacht zoemtoontje erg behulpzaam zijn. Veel beter dan dat de automobilist zijn claxon moet gebruiken! Een auto die fietsers herkent en een aan de achtergrondherrie aangepast geluid voortbrengt, alleen als er iemand gewaarschuwd miet worden is de meest logische en mensvriendelijke oplossing.
    Da’s mijn idee.

    hansr

  3. MrWheelson zegt

    Helemaal geruisloos lijkt mij juist hartstikke gevaarlijk. Als fietser en automobilist gebruik je alle zintuigen om je veilig door het verkeer te begeven, als je het dan ineens met een zintuig minder moet doen, doordat je het andere verkeer amper nog hoort, zullen er gegarandeerd ongevallen plaatsvinden. We moeten ons sowieso al flink aanpassen doordat de snelheid van fietsers door de groei van elektrische fietsen ineens veel hoger kan liggen dan dat we jarenlang gewend waren.

    • Rijkert Knoppers zegt

      Ook elektrische auto’s zijn niet helemaal geruisloos, luister maar eens als er een dergelijke auto voorbij rijdt. De banden maken nu eenmaal ook lawaai. Trouwens, ook gewone benzineauto’s maken steeds minder herrie! Een mogelijke oplossing is het produceren van kunstmatig geluid, zoals ik in mijn artikel heb aangegeven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.