Down To Earth Magazine

Milieu | Mensen | Meningen

Logo Down To Earth

Zoek op de site

  • Home
  • Onderwerpen
    • Uitgelicht
    • Energie & klimaat
    • Landbouw & voedsel
    • Mobiliteit
    • Bossen
    • Economie
    • Mensenrechten
  • Rubrieken
    • Interview
    • De Activist
    • Opinie
    • Boeken en films
    • Consument
    • Recept
    • Columns
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
Home > Consument > De voor- en nadelen van Gekke Groente-soep

De voor- en nadelen van Gekke Groente-soep

Wendy Koops | 12 februari 2014 |

Kromkommer gaat in soep. En zoekt daarvoor Gekke Groente Helden. Een crowdfundingactie voor iedereen die iets wil doen tegen verspilling van prima voedsel.

Kromkommer - soep van gekke groente

U kent ze vast al, de meiden van Kromkommer. Ze zetten zich in om ‘gekke groenten’ te redden van de afvalbak. Puur en alleen vanwege hun afwijkende uiterlijk haalt 5 tot 10 procent de voedselketen namelijk niet. Kromkommer zet zich op allerlei manieren in om die producten weer in de keten te krijgen, onder andere met een eigen soeplijn. Daarvoor werken ze samen met De kleinste soepfabriek. Eén soep is al geperfectioneerd, maar er zijn plannen voor meer. Om dat te financieren is er een crowdfundingactie gestart. Gekke Groente Helden krijgen voor hun donatie iets terug: een dagje dumpster diven, lunch, bezoek aan de fabriek en ga zo maar door. Ga naar www.kromkommer.com/crowdfunding, de actie loopt tot en met 14 maart.

Voordelen:

Prima producten worden gered van vernietiging, je draagt je steentje bij aan de doelstelling van de Nederlandse regering: 20 procent minder voedselverspilling in 2015 vergeleken met 2009.

Nadelen:

Jammer als je niet van soep houdt.

 

Kom op de mailinglijst

Schrijf je in voor de D2E nieuwsbrief

Categorie: Consument Tags: voedselverspilling

Wendy Koops

Wendy Koops

Wendy Koops is journalist

  • Volg Wendy Koops op Twitter @KoopsWendy
  • Alle artikelen van Wendy Koops op Down To Earth Magazine

Gerelateerde berichten

Interview

Zo kan het ook: groen hart voor de wijk

Bij De Groene Kans kun je iedere woensdag groente, fruit, en brood ophalen dat door de supermarkt niet meer mag worden verkocht. Zo gaan ze voedselverspilling tegen én ontstaat een veilige plek voor mensen met de wind tegen.
Onder Vuur

Onder Vuur: de Mispakselverkiezing van Greenpeace vs. Red Band

Greenpeace organiseerde dit jaar voor het eerst de Mispakselverkiezing. Welke verpakking is volgens consumenten het meest verspillend en onnodig? Met afstand de winnaar: per stuk verpakte winegums van het merk Red Band. Marketing manager Bob Postma vertelt over zijn gemengde gevoelens bij het winnen van deze 'prijs'.
Consument

Duurzaam communiceren: van berichtjes tot brieven

Hoe communiceer je op een duurzame manier? Down to Earth zoekt uit wat beter is voor de planeet: bellen, sms'en, mailen, appen of ouderwets brieven schrijven?
Consument

Van muurbloem tot moswand

Wat is de meest duurzame wandbekleding? Mos, tegels, kurk of gewoon verf of behang? Hilde Wijnen zoekt het uit.
Ontvang ons magazine

Recente reacties

  • Alexa op Fluweelzachte muren zonder latex
  • Loek Beukman op Protesteren met een smiley
  • Ingrid Staal op Gek van insecten: Paul Beuk
  • Ronaldo op “De tijd van het ecopopulisme is aangebroken”
  • Loek Beukman op “Het probleem ligt bij de machine”
  • Loek Beukman op Kaas zonder koe
  • Ad op “De tijd van het ecopopulisme is aangebroken”

Lees ons papieren magazine

Lees — Down to Earth 56

Contact

Redactieadres:
Nieuwe Looiersstraat 31
1017 VA Amsterdam
Tel: 020-5507433
redactie@downtoearthmagazine.nl

Over ons

  • Over ons
  • Auteurs
  • Word abonnee
  • Disclaimer
  • Privacy en cookies

Volg ons