Reacties

  1. roland zegt

    @: “Het verhogen van vliegtickets door bijvoorbeeld accijns op kerosine in te voeren, heeft een marginaal effect op de prijs van een vliegticket, onvoldoende om de keuze van passagiers wezenlijk te beïnvloeden.”
    Is dat niet waar de milieubeweging steeds voor ijvert?

    @: “Van Veldhoven wijst er in haar brief op dat vervanging van vliegtuig door trein niet per se leidt tot minder CO2-uitstoot. Luchtvaartmaatschappijen kunnen met minder passagiers per vliegtuig gaan vliegen of kleinere vliegtuigen gaan inzetten. Als ze wel korte vluchten gaan schrappen, worden deze waarschijnlijk vervangen door intercontinentale vluchten.”
    https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/21/bij-vijf-steden-wint-trein-van-vliegtuig-a1607566

    Zo kan iedereen zich rijk rekenen.

  2. Maarten zegt

    Opzich een goede gedachten, maar op de toekomst is er vast een extra luchthaven nodig. Vraag naar vluchten blijven er en Schiphol kan niet meer uitbreiden. Spoorverbreding zal ook sowieso moeten, door de vraag naar capaciteit op het binnenlandse spoor. Vraag mij daarbij af wat een investering er wel niet nodig is om 15 extra internationale treinen te laten rijden in de huidige dienstregeling.

    Daarbij wordt het aantal internationale treinen al zoveel mogelijk opgevoerd (zie: https://goedkoop-treinkaartje.nl/trein-nieuws/snelle-en-goedkope-internationale-treinen ), maar er is nog niet voldoende vraag naar meer treinen. Waarschijnlijk kunnen we zo’n artikel ook maken over “100 bussen en het vliegveld is overbodig”

Trackbacks

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.