Reacties

  1. roland haffmans zegt

    “Het gevaar is dat, wanneer blijkt dat er niet voldoende bio-LNG is, men vasthoudt aan fossiel LNG. De infrastructuur, de vrachtwagens en de schepen zijn er, geen weldenkend bedrijf zal de investeringen zomaar afschrijven”
    Zonder voldoende biobrandstof blijft behoudt van fossiel ook bij diesel e.d. aantrekkelijk, tenzij met een stijgende CO2 heffing fossiel steeds minder aantrekkelijk wordt.
    Langer vasthouden aan sterk vervuilende stookolie is nog minder aantrekkelijk.
    Een stevige CO2 heffing bevordert ook ook een zuiniger gebruik, zoals met een hybride (LNG) motor.

  2. Bas Pronk zegt

    Er zijn ook mogelijkheden om CNG (en dus ook LNG) te produceren uit elektriciteit, bijvoorbeeld windenergie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-gas
    https://www.youtube.com/watch?v=RPTjxW4dQEw
    https://www.youtube.com/watch?v=4iin3HKw-9U
    https://www.youtube.com/watch?v=mZbEV8cKdgc
    In sommige varianten wordt als input alleen water, (wind)energie, CO2 (bijvoorbeeld uit de lucht) gebruikt. In andere varianten worden ook bio reststoffen gebruikt, waarschijnlijk omdat daar het CO2 geconcentreerder is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.