Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Redactieadres:
Nieuwe Looiersstraat 31
1017 VA Amsterdam
Tel: 020-5507433
redactie@downtoearthmagazine.nl
Wij gebruiken cookies zodat we ervoor kunnen zorgen dat de site goed voor je werkt en dat we je kunnen bieden wat je interessant vindt. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser, bijvoorbeeld zodat de website herkent wanneer je ons opnieuw bezoekt. Ook helpt het ons als redactie om te begrijpen wat je op onze website het meest waardeert.
Je kunt je cookiesettings aanpassen in de tabs aan de linkerzijde.
Zonder deze cookies kunnen we je voorkeuren niet opslaan.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Op deze website gebruiken we Google Analytics om bezoekersstatistieken bij te houden. We laten geen IP-adressen opslaan en hebben de gegevens zoveel mogelijk geanonimiseerd.
Dankzij deze gegevens kunnen we de website beter maken.
We kunnen geen cookies plaatsen. Zonder cookies kunnen we je voorkeuren niet opslaan.
A.H. Kiers zegt
L.S.,
Op 1 november 1985 heb ik de trein tussen Groningen en Winschoten met een noodrem, net als anderen 60 treinen tot stoppen hebben gebracht, in verband met de protesten tegen de plaatsing van kruisraketten in Woensdrecht. Via kanton- en arrondissementsrechtbank naar de Hoge Raad, waar gekonkludeerd werd dat er een relatie moet bestaan tussen het onderwerp van het protest en de gebruikte aktiemethode. Ik werd vrijgesproken vanwege een vormfout, maar in het Juristenblad werd de zaak besproken met de duidelijke konstatering dat de voorzitter van de Hoge Raad een inhoudelijk kommentaar gaf, nl. dat hij zich kon voorstellen dat mensen in nood naar een dergelijk middel grijpen.
Waarvan akte.
Vriendelijke groet,
Arnaud Kiers,
Koudum