Down to Earth 04 (apr 2011)
In deze jubileumspecial: Waarom Wouter van Dieren 40 jaar geleden Milieudefensie oprichtte - Duyvendak en Cerfontaine over de strijd tegen de uitbreiding van Schiphol - Het geheim van een succesvolle campagne - De protestgrondjes van Milieudefensie - Een groene toekomst ja!, maar hoe en met wie? - Niet meer verkrijgbaar dankzij Milieudefensie: geel Heinekenkratje, het Bintje, foute tuinstoelen en ongewenst reclamedrukwerk. Recensie: Blueprint for Survival. Columns van Bijlo, Van Slobbe en Zandbergen.
Interview
Wouter van Dieren: “Milieudefensie mocht niet”
Veertig jaar geleden kwam Wouter van Dieren terug uit Amerika met twee verhalen die Nederland en de wereld zouden veranderen: het rapport van de Club van Rome, en het idee voor een milieuorganisatie.
Politiek
De kunst van het campagnevoeren
Campagnevoeren is een kwestie van doen, en daarvan leren. Drie door de wol geverfde campagneleiders geven een kijkje in de keuken. Campagnevoeren in vijf lessen.
Interview
“Duw kernenergie nu voor eens en al in de afgrond”
Dat zegt Peer de Rijk, directeur de kennis- en campagne-organisatie WISE.
Recente reacties